Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Nattstad.se byter namn till Nouw

Publicerad: 9 december 2014, 14:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19

Stampens community Nattstad.se byter namn till Nouw.com. Målet är att få en global publik.


Nattstad.se grundades 2003 och har enligt Stampen Media Partner runt närmare 800 000 unika besökare per vecka.

Nu byter sajten namn till Nouw.com.

Målet är att sajten ska bli internationell. Nouw kommer att bli ett redaktionellt magasin med fokus på bloggare.

– När Nattstad lanserades var det en partycommunity i Göteborg. Namnet har hängt kvar men sajten har utvecklats och är i dag det bästa bloggverktyget och används av människor i hela riket. När vi nu släpper lite ny funktionalitet och dessutom får ett internationellt fokus kändes det rätt att göra ett namnbyte, säger Staffan Ekberg, styrelseordförande för Nouw, till Dagens Media.

Skrotar ni varumärket Nattstad helt nu?

– Yes. I morgon bitti klockan sju gräver vi ner Nattstad-skylten under en sten i Slottsskogen.

I samband med ombyggnaden kommer Nouw att få nya ytor för annonsörer samt moduler för integrerade samarbeten med varumärken som vill synas på sajten.

- Vår viktigaste marknad är fortstatt Sverige men vi vet att vi har en slagkraftig produkt och att det är stor efterfrågan från andra länder. Därför släpper vi även en version på engelska och norska i december och fler språkversioner kommer under våren, säger Nouws vd Magnus Karlsson i ett pressmeddelande.

Nouws huvudmålgrupp är kvinnor i åldern 16-25 år.

Det nya varumärket har tagits fram i samarbete med Minnesota Communication och Glauser Creative.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev