Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Nätkasino sponsar Facebook-app

Publicerad: 29 Januari 2009, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Företagsspecefika Facebook-applikationer är inget nytt. Nätkasinot Mr Green tar det ett steg längre och börjar sponsra applikationer.


- Alla pratar sociala medier men hittills har det varit svårt att hitta bra marknadsföringsvägar i sociala medier, säger Mikael Pawlo, vd och ansvarig för marknadsföringen på Mr Green.

Applikationen bygger på att användarna gör blandband med låtar från Spotify som de sedan skickar till sina vänner på Facebook. Någon kommersiell tanke bakom applikationen fanns inte innan Mr Green kom in i bilden.

- Går spridningen bra får vi betala mer men vi hoppas givetvis att applikationen ska få stor spridning eftersom att vår exponering blir mycket större då. Vi hoppas att det ska driva trafik till oss och att vi stärker varumärket bland nätkasinon.

Bolaget använder även Facebook för vanlig bannerannonsering.

- Vi började på allvar att lansera oss i början av januari. Än så länge är det för tidigt att säga något om hur effektiv bannerannonsering på Facebook är. Vi har mestadels valt icke traditionella vägar för vår marknadsföring förutom att vi har kört en del tv-spotar. Men det vi redan kan konstatera är att trots nya mediers tillväxt så fungerar tv fortfarande väldigt bra, säger Mikael Pawlo.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.