Digitalt
N365 rekryterar ytterligare tio medarbetare: ”Nya kompetenser breddar kunderbjudandet”
Publicerad: 7 juli 2021, 06:11
Här är de tio nya medarbetarna på N365.
Foto: N365/Press
Efter starkt 2020 för contentbyrån N365 expanderar de nu sitt team – och anställer tio nya medarbetare i Stockholm.
N365:s nettoomsättning växte med 139 procent i fjol, vilket möjliggör de tio nyanställningarna, enligt ett pressmeddelande. Det rör sig bland annat om tre nya redaktörer för den svenska marknaden – och tre nya client managers.
– Det känns riktigt kul att kunna investera i fler talanger. Förhoppningsvis kan vi snart vara tillbaka på kontoret hyfsat regelbundet så de får träffa och lära känna resten av vårt grymma team mer än över videomöten, säger Björn Forsgren, interims-vd på N365, i pressmeddelandet.
LÄS MER: Ingen sammanslagning av varumärkena i Mediaplanet-koncernen – 2020 blev ändå ett rekordår
De nya kollegerna hämtas från bland annat SVT, Blocket, Läkare Utan Gränser, Sveriges Radio, Loyaltic, Mediaplanet och Platform 161.
– Vi har sett en ökad efterfrågan på flera av våra områden, dels vårt performancedrivna native advertising-erbjudande – men också områden som video och programmatic. Därför är det kul att få in dessa spetskompetenser också för ett ännu bredare erbjudande till våra kunder, kommenterar Björn Forsgren.
N365 har kontor i New York, London, Berlin, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn och Stockholm – och arbetar med kampanjer över hela världen. De står också bakom och driver den sociala mediesajten Newsner som globalt uppges ha en räckvidd på runt 50 miljoner unika besökare i månaden, enligt pressmeddelandet.
LÄS OCKSÅ: N365 Group: ”Det gäller att börja synas”
Här är de nyanställda – och deras titlar
Cornelis Rikken, redaktör för svenska marknaden
Julia Lundgren, client manager
Malin Törnquist, redaktör för svenska marknaden
Riad Lindholm, client manager
Johan-Petter Bekken, videoproducent
Felix Fricke, redaktör för den tyska marknaden
Isabelle von der Groeben, programmatic manager
Sara Ohlsén, client manager
Jesper Lindqvist, redaktör för svenska marknaden
Daniel Bergstrand, client manager med bas på Malta
Så ser ägarförhållandena ut
Richard Båge är grundare av samt koncern-vd för och delägare i moderbolaget Mediaplanet Holding.
Bolaget äger och driver dotterbolagen och varumärkena N365 (tidigare Nyheter 365), Mediaplanet, Newsner och Appelberg. Samtliga dotterbolagen är verksamma inom digital distribution och optimisering av digitala kampanjer.
Investmentbolaget Priveq är numera majoritetsägare i Mediaplanet Holding med en ägarandel på drygt 50 procent, medan Richard Båge har en ägarandel på 25 procent. Resterande 25 procent ägs av andra medarbetare inom koncernen.
Nyckeltal för Priveq 2019 (TKR)
Nettoomsättning: 81 900
Ebit-resultat: 81 787
Resultat efter finansnetto: 81 508
Soliditet: 87,6 procent