Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Myspace vill sno pengar från MSN och Yahoo

Publicerad: 29 Januari 2009, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Myspace ändrar reklamstrategi och öppnar upp för avsevärt mycket mer reklam på sin sajt.


- Striden står mot sajter som MSN och Yahoo både på displayannonser och varumärkesannonsering, säger Chris DeWolfe, medgrundare av Myspace, till Financial Times.

Strategin att försöka nå de annonsörer som tidigare gått på stora portaler är ny för Myspace. Tidigare har Myspace mer eller mindre enbart jobbat med riktad annonsering utifrån den information som användarna ger ifrån sig. Enligt Financial Times har den här typen av annonsering genererat mycket lägre intäkter än vad stora displaykampanjer kan göra.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.