Digitalt
MTGx i nytt avtal med annonsplattform
Publicerad: 9 oktober 2014, 04:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26
MTGx, MTG:s "digitala accelerator", har tecknat ett avtal med Freewheel, en plattform för digital videoannonsering.
DT
Dante Thomsen
Samarbetet ska göra det enklare för MTGx att publicera sina annonser på de olika marknader som bolaget är verksamt i.
– Genom vårt samarbete med Freewheel tar vi våra annonsfinansierade digitala platformar, såsom Play-tjänster till en ytterligare nivå, där vi knyter våra annonsörer och användare närmare varandra, säger Alireza Tajbakhsh, chef för Play på MTGx, i ett pressmeddelande.
Han fortsätter:
– Vi strävar efter att alltid att ligga i framkant, och den här typen av strategiska samarbeten öppnar upp ännu fler möjligheter för oss vara en ledande aktör inom digital videoannonsering samtidigt som vi kan skapa den absolut bästa tittarupplevelsen för våra användare.
MTGx lanserades förra året och har i dag 200 anställda.