Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

MTG och Like.tv släpper synkad reklam

Publicerad: 13 Augusti 2013, 06:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Från och med i dag säljer MTG synkroniserad reklam med hjälp av sin second screen-app Like.tv. Därmed får reklamköparna mölighet att anpassa sin reklam i appen till det som visas på tv:n.


Ämnen i artikeln:

MTGLike.tv

Tekniken med synkroniserad reklam kommer från det tyska bolaget Wywy och gör att Like.tv alltså låter annonsörerna att anpassa sin reklam i realtid.

Syftet är att förlänga räckvidden för kampanjer och samtidigt ge konsumenterna mer relevant information.

– Möjligheten att synkronisera reklam mellan linjär tv och Like.tvs plattform är en viktig milstolpe inom internetreklam och gör det möjligt för oss att erbjuda reklamköpare nya och innovativa lösningar. Detta är ett viktigt steg i vårt långsiktiga arbete med att driva utvecklingen av reklamtjänster i våra marknader, säger Rikard Steiber, executive vice president och chief digital officer på MTG i ett pressmeddelande.

MTG:s mål med Like.tv är att ge tittarna den bästa second screen-tjänsten på marknaden.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

MTGLike.tv

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev