Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

MTG och Like.tv släpper synkad reklam

Från och med i dag säljer MTG synkroniserad reklam med hjälp av sin second screen-app Like.tv. Därmed får reklamköparna mölighet att anpassa sin reklam i appen till det som visas på tv:n.


Publicerad 2013-08-13 06:51
Uppdaterad 2015-12-06 13:38

Ämnen i artikeln:

MTG

Dela artikeln:

Tekniken med synkroniserad reklam kommer från det tyska bolaget Wywy och gör att Like.tv alltså låter annonsörerna att anpassa sin reklam i realtid.

Syftet är att förlänga räckvidden för kampanjer och samtidigt ge konsumenterna mer relevant information.

– Möjligheten att synkronisera reklam mellan linjär tv och Like.tvs plattform är en viktig milstolpe inom internetreklam och gör det möjligt för oss att erbjuda reklamköpare nya och innovativa lösningar. Detta är ett viktigt steg i vårt långsiktiga arbete med att driva utvecklingen av reklamtjänster i våra marknader, säger Rikard Steiber, executive vice president och chief digital officer på MTG i ett pressmeddelande.

MTG:s mål med Like.tv är att ge tittarna den bästa second screen-tjänsten på marknaden.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.