Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

MTG-chef till Relation & Brand

Publicerad: 22 September 2009, 03:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Relation & Brand stärker upp på marknadssidan och anställer Fredrik Skärheden, tidigare presschef på MTG Online, som ny marknads- och affärsutvecklingschef.


– Det här är ett spännande bolag som verkar i en bransch som expanderar kraftigt. Hittills har fokus legat på att utveckla produkterna. Det känns kul att komma in nu när tiden är mogen att utveckla marknadsföringen av dem, säger Fredrik Skärheden.

Relation & Brand erbjuder tjänster inom e-postmarknadsföring och sedan ifjol även sökordsoptimering genom Net Pilots. Två möjliga sätt att stärka marknadsföringen framöver är partnerskap i branschseminarier och skapande av nya awards för e-postmarknadsföring och SEO, säger Fredrik Skärheden.

– Vi behöver jobba med allt från personlig försäljning till att utbilda kunder och lyfta vår bransch genom att synas där andra medier är ute och pratar. Vi har inte den status som vi förtjänar med tanke på vår höga ”return on investment”.

Fredrik Skärheden började på Relation & Brand i mitten av augusti och tar plats i ledningsgruppen. Han kommer närmast från rollen som presschef för MTG Online och har ett förflutet på bland annat eBay, Jung Relations och Spray.

– På MTG lär man sig att prioritera och snabbt växla mellan helikopterperspektiv och detaljer. Det kommer jag att ha nytta av här, säger han.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.