Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Monki gör webb-tv

Publicerad: 11 Januari 2011, 08:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

Klädkedjan Monki, som inte gör någon traditionell marknadsföring, satsar på webb-tv. Se trailern på dagensmedia.se.


Varje vecka får en kvinna, så kallade Monki girls, chansen att sända webb-tv från Monki via Youtube, Vimeo och kedjans sajt. Först ut är brittiska modebloggaren Susie Lau, mer känd som Style Bubble.

Det första avsnittet publiceras 13 januari.

Som dagensmedia.se tidigare skrivit har Monki valt att inte satsa på traditionell marknadsföring. Däremot lanserade kedjan ett eget magasin i somras.

– Vi har hittills varit ganska hemlighetsfulla med vårt koncept. Men eftersom vi expanderar så mycket har vi insett värdet av att visa oss bättre, sade Caroline Björkholm, varumärkesansvarig på Monki, då till dagensmedia.se.

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/18081528?portrait=0" width="400" height="225" frameborder="0"></iframe><p><a href="http://vimeo.com/18081528">Monki Television Trailer</a> from <a href="http://vimeo.com/monki">Monki</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.