Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Momssänkning för digitala medier

Frankrike beslutar att sänka momsen för digitala medier. Nu hoppas TU och Sveriges Tidskrifter på att även Sverige följer efter.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Januari 2014, 10:09
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:50

Ämnen i artikeln:

TidningsutgivarnaSveriges Tidskrifter

Den franska regeringen har beslutat att införa samma reducerade moms, det vill säga 2,1 procent, på digitala medier som för tryckta tidningar.

Enligt Tidningsutgivarna, TU, och Sveriges Tidskrifter är det en viktig markering gentemot EU-kommissionen.

– TU och Sveriges Tidskrifter utgår från att den svenska regeringen nu går från ord till handling och öppet deklarerar att den aktivt kommer att driva igenom en förändring av momsdirektivet så att tidningar och tidskrifter i en digital miljö också kan tillämpa samma moms som för de tryckta tidningarna och tidskrifterna, säger Per Hultengård, vd för Tidningsutgivarna och Kerstin Neld, vd på Sveriges Tidskrifter, i ett gemensamt pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.