Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mobland och Adform samarbetar

Publicerad: 11 Oktober 2013, 10:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Mobila säljbolaget Mobland och teknikbolaget Adform har slutit ett samarbetsavtal.


Samarbetet innebär att Adform utvecklar nya annonsformat åt Mobland och att Mobland först får tillgång till de nya format som Adform själva utvecklar.

Enligt Matthias Sånemyr, vd för Mobland och Gustaf Jilkén, försälningschef på Adform, kommer nästan 50 procent av trafiken till tidningar idag från mobila applikationer samt mobilsurf. Det krävs därför, enligt dem, smarta annonslösningar och en transparent mätmetod som på så sätt kan skapa och driva intäkter för publicisterna.

– Min ambition har alltid varit att vi ska kunna erbjuda byråer och annonsörer det bästa marknaden har och det här ett stort steg i rätt riktning. Mobland ska fokusera på att erbjuda våra annonsörer rätt miljöer och effektiv mobilannonsering. Vi ska inte vara teknikutvecklare. Det finns det de som är proffs på, som Adform, säger Matthias Sånemyr i ett pressmeddelande.

 

 

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.