Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mobilrekord för Dagens Media

Publicerad: 16 Januari 2015, 13:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Flera sajter redovisar mycket starka mobilsiffror i veckans Kia-index. Bland dem Dagens Media, som slår ett nytt mobilrekord.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaLajkat

Det blodiga terrorattentatet i Paris bidrog till rejäla trafikökningar för landets nyhetssajter förra veckan.

Det gäller även mobilsajterna. Det visar Kia-index topp 10-lista över Sveriges största mobilsajter vecka 2.

Men det var inte bara nyhetssajterna som gick bra förra veckan.

Veckans mobilraket på topp 10 listan blev Schibsteds viralsajt Lajkat, som nådde över en miljon unika besökare. Det är en ökning på 99,4 procent.

Expressens viralsajt Omtalat nådde 1 004 738 unika webbläsare i mobilen samma vecka, vilket är en ökning på nära 55 procent jämfört med veckan innan.

Störst bland viralsajterna är dock Newsner. Newsners mobilsajt nådde 1 440 584 unika webbläsare vecka 2, vilket dock är en minskning med 30 procent jämfört med veckan innan.

Metros mobilsajt ökade även den med över 90 procent och totalt besöktes den av 394 191 unika webbläsare.

För Dagens Medias mobilsajt innebar vecka 2 ett nytt mobilrekord med drygt 144 000 unika besökare.

Även desktopsajten hade en bra vecka och totalt nådde de två sajterna 247 312 unika webbläsare.

– Vår artikel om Expressens tecknade etta blev ett riktigt delningsmonster med över 20 000 interaktioner på Facebook. Det, tillsammans med vår övriga rapportering kring terrordådet i Paris, ligger bakom den här trafikökningen, säger Dagens Medias webbredaktör Dante Thomsen och fortsätter:

– Att mobilsajten återigen är större än desktopsajten är självkart också ett glädjebesked.

Se hela topp 10-listan till höger.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaLajkat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.