Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mobile loyalty och Riksmedia inleder nytt samarbete

Publicerad: 23 April 2013, 06:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Annonsleverantören Mobile loyalty och Riksmedia ska tillsammans lansera Sveriges största mobila annonsnätverk.


Ämnen i artikeln:

Riksmedia

Mobile loyalty som utvecklar och säljer mobila annonslösningar har skrivit ett avtal med annonspaketet Riksmedia som servar ett 80-tal lokaltidningar, däribland Dala-Demokraten och Smålands-Tidningen.

Man kommer även att lansera en egen nyhetsapp med nyheter och annonser från de tidningar som Riksmedia samarbetar med.

– Vi har fört diskussioner med Riksmedia ett tag. De har en stor räckvidd och kombination av rikstäckande media och lokalt och har en ambition att bredda sitt utbud till mobilen. Det kommer att bli en en spännande kombo av print och digitalt, säger Nicklas Gerhardsson, vd för Mobile loyalty till Dagens Media.

Genom att använda Mobile loyaltys tjänst som mobil plattform och annonslösning har Riksmedia möjlighet att dra nytta av sina befintliga annonsördatabaser och sitt försäljningsteam.

– Efter att ha följt Mobile loyalty och deras utveckling under en lång tid, var de den naturliga partnern för denna satsning, säger Theo Blanco, vd för Riksmedia i ett pressmeddelande.

Dagens Media berättade i förra veckan att Riksmedia värvat Sten-Olof ”Stenis” Olausson som ny senior key account manager.

Dagens media har sökt Theo Blanco.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Riksmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.