Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mobilbok ska få fart på annonsörerna

Publicerad: 27 Maj 2010, 10:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:48

MEC har blivit förlag och släpper i dag nya boken ”Marknadsföring i mobilen”, som ska guida annonsörer i den mobila djungeln. Jonas Marking är författare.


I mars rapporterade Dagensmedia.se om mediebyrån MEC:s och författaren Jonas Markings gemensamma bokprojekt. ”Marknadsföring i mobilen: slutet på början” ska inspirera och sprida kunskap om mobil marknadsföring.

Den ger även annonsörerna en knäpp på näsan för att de inte utnyttjar mobilen tillräckligt som marknadsföringskanal. Mobilinvesteringarna är fortfarande försvinnande låga, trots att det talats om ett genombrott för mediet i flera år.

– Jag tror att det finns betydligt fler ambitioner och förslag än de faktiska kampanjer som till slut blir till på grund av en viss tröghet hos annonsörerna. När vi blickar tillbaka på den här tiden tror jag att vi kommer att konstatera att det var lite för mycket skojiga appar och lite för lite nyttofokus, sa MEC:s vd Daniel Collin då till Dagensmedia.se.

”Marknadsföring i mobilen” tar upp och ger exempel inom applikationer, mobila hemsidor, sms och mobil annonsering. Boken lanseras i dag på Café Opera i Stockholm i samband med mediebranschens återkommande event ”Mediamecca”.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.