Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mobilannonseringen tar fart

Publicerad: 17 juni 2009, 04:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Annonseringen i mobiltelefoner beräknas öka med 24 procent per år.


I Öhrling PricewaterhouseCoopers globala kartläggning är mediebranschen är är de mobila tjänsterna de stora vinnarna. I Sverige spås mobilannonseringen att öka med 24 procent årligen, vilket innebär en omsättningsökning från 336 miljoner kronor 2008, till 992 miljoner kronor 2013.

Enligt Öhrlings prognos kommer de globala marknaden för media och underhållning gå på tomgång under 2009 och 2010. Det är först under perioden 2011-2013 som marknaden tar fart med en årlig tillväxt på 6 procent, vilket gör att den värderas till över 10 triljoner kronor år 2013.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.