Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Mobilab gör takeover för mobilen

Publicerad: 29 september 2010, 06:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Pressbyrån är första annonsör att testa Expressen och TV4:s mobilbolag Mobilab takeover-annons för smartphones.


Istället för den vanliga bannern längst ner på skärmen täcks nästan hela skärmen av annonsörens budskap.

– Men bara första gången man ser den, efter det blir annonsen mindre för att inte störa, säger Sonia Kavs, produktchef på Mobilab.

– Trafiken ökar i takt med att fler skaffar Iphones. Det räcker inte med bara en banner, det behövs fler och smartare annonsformat.

Annonsen är framtagen tillsammans med Mobilabs samarbetspartner, säljbolaget Ability Mobile. Nästa steg blir mer interaktiva format och även rörliga annonser, tror Sonia Kavs.

Först ut bland annonsörerna är Pressbyrån som idag drar igång en kampanj för sin nya Iphone-shopp. Åkestam Holst har gjort annonsen och Carat är mediebyrå.

– Vår app ”Namnsdagsgratulationer” är så populär att gratisprodukterna tar slut. Därför startar vi en shop också, så att det alltid ska finnas produkter att skicka till sina vänner, säger Maria Isaksson, marknadsansvarig på Pressbyrån.

Läs mer om mobil-tv i DM Plus.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev