Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Mobiento applåderar Komms beslut

Mobientio, Sveriges största mobila byrå, ser fram mot att få tävla på hemmaplan.


Publicerad 2011-12-06 13:25
Uppdaterad 2015-12-06 14:47

Ämnen i artikeln:

Mobiento

Dela artikeln:

I dag offentliggjorde branschorganisationen Komm att Guldägget nästa år kompletteras med en kategori för mobil marknadsföring. För Sveriges största mobila byrå, Stampenägda Mobiento, är det ett välkommet beslut.

– Det är jättekul. Vi har varit med och tävlat mycket i tävlingar runt om i världen men i Sverige har vi för det mesta bara kunnat vara med som underleverantör till reklam- och mediebyråer, säger Johanna Fagrell Köhler, vd på Mobiento.

Hon berättar att av Mobientos kunder är 80 procent i dag direktkunder.

– Vi har gått från att vara ett teknikbolag som producerat tekniska lösningar för reklambyråer, till att vara en byrå själva.  Därför är det jättekul att Komm tar tag i det här för i dag finns inget bra samlat ställe för oss mobila byråer att visa upp våra kampanjer.

Så, ska ni vara med och tävla i Guldägget nästa år?

– Självklart! Vi vann precis ett silver på MMA för situation Stockholm och har vunnit flera andra internationella utmärkelser. Nu ska det bli kul att få tävla på hemmaplan.

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.