Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

MMS: "Man får vara ödmjuk"

Publicerad: 14 Mars 2012, 05:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Igår släpptes ännu en månadsrapport från MMS över webb-tv-tittandet. Men fortfarande är stora sajter som Aftonbladet och Expressen inte med – och MMS kan inte säga när det sker.


Ämnen i artikeln:

MMS

MMS startade mätningarna av webb-tv i höstas. Men ännu klarar man inte av att mäta reklamen. Och först när det är på plats tror MMS vd Pontus Bergdahl att fler aktörer är intresserade av att vara med i mätningen.

MMS för löpande diskussioner med Expressen och Aftonbladet, berättar han.

När kan ni mäta reklamen?

– Jag är ovillig att ge en prognos. Det här är ju inga lösningar som finns på plats, utan vi uppfinner dem tillsammans med våra leverantörer, säger Pontus Bergdahl.

Vad betyder det för er att aktörer som Expressen och Aftonbladet inte är med?

– Det är klart att man som förändrare får vara ödmjuk. Det görs ju en massa annonsaffärer utan mätningen. Men vi är övertygade om att den här typen av mer transparent och enhetlig mätning är genuint bra och lockar nya annonsörer och kundgrupper till webb-tv-mediet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.