Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

MMS: Aftonbladet större än Discovery Networks i webb-tv

Publicerad: 4 November 2015, 08:30
Uppdaterad: 10 December 2015, 09:48

MMS offentliggör den första webb-tv-mätningen där Aftonbladet ingår.


Ämnen i artikeln:

MMS

Nyligen stod det klart att Aftonbladet ansluter sig till MMS webb-tv-valuta. Idag släpps den första mätningen.

Enligt MMS har Aftonbladet TV 17 procent av reklamexponeringarna i webb-tv under vecka 44. Därmed är man större än Discovery Networks som har 13 procent av exponeringarna.

TV4-gruppen har 39 procent av exponeringarna under vecka 44 och MTG TV står bakom 31 procent av totalen på 58,2 miljoner exponeringar.

Den största annonsören under förra veckan var Procter & Gamble med totalt 5 miljoner exponeringar. Mobilbet nådde 3,8 miljoner exponeringar och Atoy stod för 2,2 miljoner exponeringar.

LÄS ÄVEN:

Jan Scherman: "Jag kommer inte att dansa efter konkurrenternas pipa"

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.