Digitalt
Mitt i SVOD-kriget – marknaden redo för AVOD-satsningar
Publicerad: 1 december 2020, 09:59
Jochum Forsell, Hear, Marie Nilsson, Mediavision och Mathias Berg, TV4. De svenska AVOD-tjänsterna möter en tuff marknad som domineras av Youtube. Foto: Janne Næss/press
AVOD-tjänsterna har hamnat i skuggan av de massiva investeringarna i SVOD. Men även tittandet på de reklamfinansierade tjänsterna ökar. ✓Så mycket ökar AVOD-tittandet ✓Youtube den stora utmaningen ✓Framtiden för TV4 Play
AVOD-tittandet har fått sig ett uppsving i år. Framför allt är ökningen driven av coronapandemin och det massiva intresset för nyheter som följde i våras.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.