måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Mitt i SVOD-kriget – marknaden redo för AVOD-satsningar

Publicerad: 1 december 2020, 09:59

Jochum Forsell, Hear, Marie Nilsson, Mediavision och Mathias Berg, TV4. De svenska AVOD-tjänsterna möter en tuff marknad som domineras av Youtube. Foto: Janne Næss/press

AVOD-tjänsterna har hamnat i skuggan av de massiva investeringarna i SVOD. Men även tittandet på de reklamfinansierade tjänsterna ökar. ✓Så mycket ökar AVOD-tittandet ✓Youtube den stora utmaningen ✓Framtiden för TV4 Play

Ämnen i artikeln:

AVODSVODYoutubeTV4 PlayDplayMediavisionMMSMathias Berg

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


AVOD-tittandet har fått sig ett uppsving i år. Framför allt är ökningen driven av coronapandemin och det massiva intresset för nyheter som följde i våras. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev