onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Mitt i lanserar app

Publicerad: 22 februari 2012, 05:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

I veckan lanserar Mitt i-tidningar sina nya Stockholmstidning – i appform.


RL

Rebecka Lindberg


I appen samlas de bästa nyheterna ur koncernens 32 tidningar.

– Det är en tidning med nyheter som är intressant för hela Stockholm, säger Peter Clauson, Mitt i-tidningarnas vd.

Det var när ABC och Dagens Nyheter började plocka upp Mitt i-tidningarnas lokala nyheter som de insåg att de har nyheter som intresserar hela staden.

Appen börjar marknadsföras denna vecka i Mitt i-tidningarnas egna kanaler samt senare i branschtidningar och i tunnelbanan. Bakom kampanjen ligger Scholz & Friends.

– Vi tror att alla typer av Stockholmare kan tycka det här är intressant. Vi hoppas nå ungdomar i större utsträckning, säger Peter Clauson.

Inför lanseringen har de anställt sex journalister till Mitt-i-koncernen.

– Det ska publiceras nyheter tre gånger per dag, en på morgonen, en vid lunch och sista vid middag, säger Peter Clauson.

Annonsförsäljningen har gått bra, säger han. De har lyckats locka både gamla och nya kunder som är intresserade av att nå hela Stockholm.

– Det har varit oväntat högt intresse med tanke på att vi inte kunnat visa en färdig produkt utan bara berättat om den, säger Peter Clauson.

Det finns olika annonser i appen, en del som visa kommer upp och stannar någon sekund och andra visas löpande i materialet. Annonserna kommer vara klickbara och sedan se ut som en helsida i tidningen.

 – Vi kommer framför allt att nå våra läsare i helt nya miljöer som på tunnelbanan och bussen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev