Missa inte – kurs i mobil marknadsföring

Marknadsföringsforskaren Erik Modig berättar varför du inte ska missa Dagens Medias kurs i mobil marknadsföring.

58 procent av svenskarna använder sin mobiltelefon minst var 30:e minut. Det visar en färsk undersökning från branschorganisationen IAB. 36 procent reagerar på annonserna på ett eller annat sätt, genom att exempelvis klicka på annonsen, besöka annonsörens sajt eller leta ytterligare information om produkten i annonsen.

Samtidigt som användandet fortsätter att öka så ökar även mobilannonseringen. Sedan 2015 har displayinvesteringarna i mobilen ökat med 47 procent, enligt IRM.

För att skapa förutsättningar för en framgångsrik mobil strategi som leder till ökad räckvidd, förstärkt positionering och ökad konvertering så är det avgörande att dels förstå hur vi som människor fungerar i en påverkansprocess och hur du i den mobila kommunikationen använder rätt kanal och rätt budskap i rätt tid för att uppnå önskvärt beteende och önskvärt resultat.

Kursen i mobil marknadsföring leds av Erik Modig, doktor och forskare på institutionen för Marknadsföring och Strategi vid Handelshögskolan i Stockholm.

Diplomkurs Mobil Marknadsföring är ett samarbete mellan Edlegio, Dagens Media samt kursens lärare Erik Modig.

 

Publicerad 2018-01-24 10.33Uppdaterad 2018-02-01 17.09

Ämnen i artikeln: