Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Minskade medieköp i oktober – kvällspressens print största förloraren

Publicerad: 11 November 2014, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Mediebyråernas medieköp backade med 1 procent i oktober, enligt Mediebyråbarometern.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Mediebyråer

Framför allt är det utvecklingen inom print som tyngde marknaden under oktober, skriver Sveriges mediebyråer i ett pressmeddelande.

Mest backade kvällspress, följt av populärpress och storstadspress. Fackpressen ökade dock under månaden.

Hela tidningskategorin tappade 16 procent i oktober, och har hittills i år backat med 9 procent.

Däremot gick radio bra under oktober, investeringarna växte med 17 procent under kvartalet.

Totalt förmedlade mediebyråerna 1,2 miljarder kronor under oktober.

Hittills i år har medieinvesteringarna som förmedlas av Sveriges Mediebyråers medlemmar ökat med 2,5 procent.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Mediebyråer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.