Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Minskade annonspriser på Snapchat

Snapchats auktionsförfarande leder till lägre annonspriser.


Publicerad 2017-08-11 06:28
Uppdaterad 2017-08-11 06:28

Ämnen i artikeln:

Snapchat

Dela artikeln:

Igår kväll offentliggjorde Snap, bolaget bakom den populära plattformen Snapchat, sin andra rapport som noterat bolag.

Omsättningen för årets andra kvartal landade på 182 miljoner dollar, skriver Marketwatch, vilket är lägre än förväntade 186 miljoner dollar. Förlusten blev dock 443 miljoner dollar.

Samtidigt har annonspriserna på plattformen minskat under kvartalet, vilket beror på att man har valt en auktionsbaserad försäljningsmetod.

Snap räknar dock med att annonspriserna kommer att öka igen när fler annonsörer väljer plattformen.

– Vi tror på att övergången till ett auktionsförfarande är det bästa sättet för oss att få affären att växa på sikt. Så även om annonspriserna i snitt är lägre på kort sikt så tror jag att det är en viktig tillväxtfaktor för oss idag, sade Andrew Vollero, CFO på Snap, vid ett konferenssamtal direkt efter att rapporten släppts.

Rapporten visar att plattformen hade 173 miljoner dagliga aktiva användare under årets andra kvartal, en ökning på 4 procent jämfört med kvartalet dessförinnan.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.