Minskade annonspriser på Snapchat

2017-08-11 08:28 Madeleine Nilsson  

Snapchats auktionsförfarande leder till lägre annonspriser.

Igår kväll offentliggjorde Snap, bolaget bakom den populära plattformen Snapchat, sin andra rapport som noterat bolag.

Omsättningen för årets andra kvartal landade på 182 miljoner dollar, skriver Marketwatch, vilket är lägre än förväntade 186 miljoner dollar. Förlusten blev dock 443 miljoner dollar.

Samtidigt har annonspriserna på plattformen minskat under kvartalet, vilket beror på att man har valt en auktionsbaserad försäljningsmetod.

Snap räknar dock med att annonspriserna kommer att öka igen när fler annonsörer väljer plattformen.

– Vi tror på att övergången till ett auktionsförfarande är det bästa sättet för oss att få affären att växa på sikt. Så även om annonspriserna i snitt är lägre på kort sikt så tror jag att det är en viktig tillväxtfaktor för oss idag, sade Andrew Vollero, CFO på Snap, vid ett konferenssamtal direkt efter att rapporten släppts.

Rapporten visar att plattformen hade 173 miljoner dagliga aktiva användare under årets andra kvartal, en ökning på 4 procent jämfört med kvartalet dessförinnan.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt