Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Minimedia går på offensiv

Publicerad: 26 April 2010, 08:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Schibsteds produktionsbolag Minimedia anställer SBS Radios tidigare säljchef, Kenth Nilsson, och rekryterar 18 säljare.


Minimedia, bolaget bakom de redaktionellt liknande annonserna på bland annat Aftonbladet.se, spänner bågen.

På ett år ska intäkterna fördubblas och mannen som ska ro uppgiften i land är Kenth Nilsson, ny försäljningschef på bolaget. Han kommer närmast från SBS radio där han också var försäljningschef.

– Vi växer snabbt och behöver en person som är van att leda stora säljorganisationer. Tidigare har jag och Lars Östling skött försäljning, tillsammans med en mer junior anställd. Men vi är först och främst journalister och har inte den kompetens som krävs, säger Maths Nilsson, vd för Minimedia.

Utöver Kenth Nilsson ska säljavdelningen utökas från dagens 12 personer till totalt 30 innan året är slut.

– Annonskonjunkturen vänder och vi ser en allt större efterfrågan på våra produkter. Vi har växt snabbt fram till nu och nu blir vi än mer offensiva. Under året ska vi också lansera ett flertal nya produkter.

Några exempel?

– Det kommer att handla om fler redaktionella produkter.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.