Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Mindshare satsar på digital pr

Publicerad: 23 september 2010, 11:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Mindshare anställer friskt. De senaste månaderna har mediebyråns renodlade digitala experter gått från fem till tio stycken.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

– Vi har en enorm efterfrågan på digital kompetens och det handlar inte främst om banners längre utan mycket om strategier för sociala medier, bloggsamarbeten och andra redaktionella samarbeten, säger Emma Cedell, chef för digitala medier på Mindshare.

Jessica Torstensson och Patrik Engström har börjat på Mindshare som digitala projektledare. De har bakgrund från Tre och IUM respektive SEB och Fashion Tale Magazine. Johan Möller arbetar med att optimera Facebook-kampanjer och Fredrik Bayati planerar digitala kampanjer för Göteborgs-kunder. Byrån har även anställt varumärkesstrategen Robert Lundberg för att ta hand om digital pr.

– Han arbetar med att ta fram och implementera sociala strategier. Alla företag har inte möjlighet att ha heltidsanställda för den uppgiften, säger Emma Cedell.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev