Mindpark drog in 7 miljoner

2009-09-14 06:41 Martin Schori  

Joakim Jardenbergs Mindpark kostade ägarbolagen 8,5 miljoner kronor.

Mindpark startades i november 2007 för att driva utvecklingsprojekt inom digitala medier, i syfte att hitta nya intäktsben. Helsingborgs Dagblad, Sydsvenskan,  NWT och Gota Media gick in som delägare.

Mindpark har under perioden oktober 2007 till december 2008 fakturerat sina ägarbolag 6,9 miljoner kronor.

– För det har de fått sajten Rubbt, en kalendersajt som förhoppningsvis drar igång snart och ett nytt bannerannonssystem, säger vd:n Joakim Jardenberg.

Samtidigt uppgick bolagets kostnader till 7,1 miljoner. Det, tillsammans med en förlust på 1,4 miljoner i dotterbolaget Familjenytt gör att Mindpark skrev röda siffror under perioden. Resultatet på sista raden uppgick till -1,6 miljoner.

Strax före sommaren drog sig morgontidningarna ut ur bolaget, som nu köpts loss av vd:n Joakim Jardenberg.

– Den framtida verksamheten kommer att vara ren konsultverksamhet, men förhoppningsvis mycket bredare än den varit nu, säger Joakim Jardenberg.

Hur mycket fick du betala för bolaget?

– Det är inget vi pratar om.

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt