Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mindpark drog in 7 miljoner

Publicerad: 14 September 2009, 04:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Joakim Jardenbergs Mindpark kostade ägarbolagen 8,5 miljoner kronor.


Mindpark startades i november 2007 för att driva utvecklingsprojekt inom digitala medier, i syfte att hitta nya intäktsben. Helsingborgs Dagblad, Sydsvenskan,  NWT och Gota Media gick in som delägare.

Mindpark har under perioden oktober 2007 till december 2008 fakturerat sina ägarbolag 6,9 miljoner kronor.

– För det har de fått sajten Rubbt, en kalendersajt som förhoppningsvis drar igång snart och ett nytt bannerannonssystem, säger vd:n Joakim Jardenberg.

Samtidigt uppgick bolagets kostnader till 7,1 miljoner. Det, tillsammans med en förlust på 1,4 miljoner i dotterbolaget Familjenytt gör att Mindpark skrev röda siffror under perioden. Resultatet på sista raden uppgick till -1,6 miljoner.

Strax före sommaren drog sig morgontidningarna ut ur bolaget, som nu köpts loss av vd:n Joakim Jardenberg.

– Den framtida verksamheten kommer att vara ren konsultverksamhet, men förhoppningsvis mycket bredare än den varit nu, säger Joakim Jardenberg.

Hur mycket fick du betala för bolaget?

– Det är inget vi pratar om.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.