Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Miljoninvestering till svensk startup

Publicerad: 14 December 2015, 08:15
Uppdaterad: 14 December 2015, 08:48

Adtech-bolaget Albacross tar in investering på 3,4 miljoner från techprofilerna Magnus Emilson och Gustav Söderström.


Ämnen i artikeln:

digitalt

Adtech-bolaget Albacross erbjuder en tjänst som gör det möjligt för företag som marknadsför sig B2B att styra sin digitala annonsering till utvalda målgrupper och företag, för att på så vis göra att marknadsföringen effektiviseras och bli mer relevant.

Albacross har idag 20 anställda och har under det senaste året fått kunder som SKF, Citro ën och Dustin.

Och nu står det alltså klart att de får en investering på 3,4 miljoner kronor från techprofilerna Magnus Emilson och Gustav Söderström.

Magnus Emilson, grundade i slutet av 90-talet IT-konsultbolaget Mind och Gustav Söderström har tidigare utvecklat musiktjänsten Spotifys mobilapplikation.

Investeringen säkerställer bolagets plan för att driva på expansionen ytterligare med målet att bli den nordiska marknadsledaren vad gäller digital B2B-marknadsföring under 2016.

– Det är såklart väldigt viktigt för oss, dels att få in kapital för att kunna driva på expansionen i den takt vi vill. Och även för att kunna rekrytera den kompetens som krävs för att vi ska kunna utvecklas ytterligare. Nu är vårt nästa steg att under 2016 gå ut på marknaden betydligt aggressivare, säger Viktor Carlsson, Vice vd på Albacross till Dagens Media.

Rasmus Rajalakso, som tidigare i år lämnade Expressen för att bli säljchef på Albacross kommer att leda marknadsexpansionen under 2016.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

digitalt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev