Digitalt presenteras av:

Miljonförlust för United Influencers

United Influencers har gått med 300 miljoner kronor i förlust sedan uppstarten.

Det var två år sedan som appen Mikz lanserades med hjälp av Zlatan Ibrahimovic.

Sedan dess drivs verksamheten genom bolaget United Influencers Media Group.

Nu visar siffror från bolagets årsredovisning att de gick med förlust på 63 miljoner kronor förra året, skriver nyhetstjänsten Rapidus.

Nettoomsättningen landade på ynka en krona och övriga intäkter landade på 166 000 kronor.

Resultatet innebär att bolaget backat med över 300 miljoner kronor sedan uppstarten.

För ungefär ett år sedan gick bolaget ihop med norska United Bloggers och startade då United Influencers. I samband med det lades varumärket Mikz ned.

Nyligen har Dagens Media även berättat om att Mikael Persbrandt brutit samarbetet med United Influencers.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-09-28 13.50Uppdaterad 2016-09-28 14.08

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: