Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Miljonförlust för Spotify

Publicerad: 22 November 2010, 13:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Musiktjänsten Spotifys brittiska bolag sålde annonsutrymme för närmare 50 miljoner kronor förra året, enligt Brand Republic. Men företaget blöder samtidigt pengar.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Totalt uppgick förlusterna 2009 till 75 miljoner kronor, enligt tidningen. Siffrorna kommer från brittiska bolaget Spotify Limited, som är ett dotterbolag till Spotify Technology, baserat i Luxemburg.

I Spotify Limited hamnar reklamintäkter från flera europeiska marknader, skriver Brand Republic.

Totalt uppgick Spotify Limiteds intäkter, inklusive betalabonnemang, till 124 miljoner kronor.

Spotify har inte velat kommentera uppgifterna, men skriver i ett uttalande att man under 2009 satsat mycket på att etablera sig och att en vidare expansion är högsta prioritet.

Som dagensmedia.se tidigare berättat omsatte Spotifys svenska bolag 90,3 miljoner kronor förra året - och redovidsade en vinst på  14 miljoner.

Av bokslutet framgår dock att moderbolaget tryckte in 30 miljoner euro, motsvarande 284 miljoner kronor, i Spotify AB, under året.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.