Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mikael Persbrandt lanserar podcast

Publicerad: 13 April 2015, 07:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

I "I AM" ska Mikael Persbrandt prata om sig själv och ämnen som engagerar honom. Podcasten produceras av Perfect Day Media.


Ämnen i artikeln:

Mikael PersbrandtPerfect Day

I dag släpps det första avsnittet av den podcast som Mikael Persbrandt gör tillsammans med kaffemaskins-tillverkaren Tassimo. Podcasten, som går under namnet "I AM" kommer att släppas varannan vecka.

Podden produceras av Perfect Day Media.

– Micke kom till oss och ville göra en podcast. I samma veva kom Tassimo till oss och ville nå ut med sitt kaffe. Vi satte ihop dem och det resulterade i det här samarbetet, säger Daniel Redgert, pressansvarig för "I AM" på Perfect Day Media, till Dagens Media och fortsätter:

– Perfect Day gör några av de största poddarna i Sverige. Han har väl lyssnat på någon av dem och förstått att det är ett bra medie om man vill nå ut med sina egna ord snarare än att synas genom kvällstidningarna.

Podcasten kommer att låta Mikael Persbrandt tala om sig själv, men också om ämnen som han finner engagerande.

– Det kan handla om allt från den mänskliga hjärnen till tro. Han ska också prata med experter som får berätta lite närmare om de här fenomenen, säger Daniel Redgert.

Amanda Schulman är kreativ chef på Perfect Day Media.

– Av alla svenskar så är Micke Persbrandt den person vi anser att folk allra helst skulle vilja höra berätta personligt om sig själv och sin resa i en podcast. Det finns ingen som det stått så mycket om i tidningarna och nu får vi äntligen höra hans egen berättelser, säger hon i ett pressmeddelande.

Podcasten finns bland annat hos Itunes.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.