Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Microsoft satsar på svenska startupen Bannerflow

Publicerad: 19 April 2016, 07:20
Uppdaterad: 19 April 2016, 08:39

Daniel Fahlén och Daniel Jacobsson.

Microsoft satsar närmare en halv miljon för produktutveckling och marknadsföring av Bannerflow.


Ämnen i artikeln:

Microsoft

It-startupen Bannerflow utsågs 2015 till ett av Europas snabbast växande techbolag av Deloitte tech 500, och förväntar sig i år fördubbla sin omsättning, som förra året låg på 26 miljoner.

Bannerflow gick tidigt med i Microsofts startup-program Bizspark, som erbjuder startups tillgång till Microsofts molntjänst Azure till ett värde upp till 3 miljoner kronor.

Nu tar bolaget nästa steg i sitt samarbete med Microsofts startup-team i Sverige.

Microsoft ser Bannerflow som en strategiskt viktig samarbetspartner och har stöttat bolaget med 50 000 dollar, cirka 400 000 kronor. Pengar som ska gå till produktutveckling och marknadsföring.

– Det är jättekul att en multinationell ledare i sitt område tycker att vi gör bra saker och ser tillväxt och utvecklingspotential i det vi gör. Vi ligger i startgroparna med att lansera flera nya innovativa produkter där Microsoft kommer vara en viktig partner, säger Daniel Jacobsson, innovationschef och medgrundare av Bannerflow, i ett pressmeddelande.

Idag har Bannerflow över 500 kunder världen över, däribland Tre, Electrolux och Klara, och har sedan 2015 växt från 15 anställda till 50.

Bolaget grundades 2010 av Daniel Fahlén, Daniel Jacobsson och Emanuel Lundman, och är en av de första HTML5-plattformarna för produktion av digitala annonser.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.