Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Microsoft plockar in Salesbooster

Publicerad: 7 Juli 2009, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Microsoft tar hjälp av MTG-rävarna på Salesbooster för att öka webb-tv-försäljningen.


– Vi hinner inte möta efterfrågan själva och har haft svårt att fokusera på säljet, säger Fredrik Wallner, marknadschef för Microsoft Advertising i Sverige.

Samarbetet innebär att Salesbooster, som drivs av Christer Wassenius och Jesper Gravestam som både tidigare varit verksamma som olika typer av försäljningschefer för MTG:s tv-kanaler, ska sköta försäljningen för de videokanaler som Microsoft har. Här finns bland annat MSN.se och flera olika samarbetspartners.

– Vi är stora på rörlig bild på nätet och lätt en av de fem största i Sverige, säger Fredrik Wallner.

Samarbete med ett externt säljbolag är ovanligt för Microsoft.

– Vi ser att vi kan dra nytta av deras stora tv-erfarenhet och förhoppningsvis erbjuda dem en del erfarenheter runt webben.

Enligt Fredrik Wallner har Microsoft samlade kanaler drygt två miljoner videoströmmer i veckan i Sverige.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.