Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Microsoft ökar säljstyrkan

Publicerad: 2 November 2010, 12:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

UPPDATERAD. Försäljningsdirektören Peter Bergström knyter till sig åtta nya säljare. ”Visar att det finns en internationell tro på svenska marknaden”, säger han.


Ämnen i artikeln:

Microsoft

Tre personer har rekryterats till Microsoft Advertising där de kommer jobba mot mediebyråerna. Dessutom har Microsoft tecknat ett partnerskap med säljbolaget Ad Performance, med fem personer som kommer vända sig till mindre annonsörer utan mediebyrå.

Under våren har en några tidigare tjänster försvunnit från försäljningsavdelningen. Enligt Peter Bergström är de nya rekryteringarna ingen ersättning för tidigare tjänster, utan en nysatsning för det nya budgetåret som startade i juli.

– Marknaden växer igen. Vi räknar med att vi kommer att kunna sälja mer och vågar därför ta in nya resurser, säger han.

Han ser också rekryteringarna som ett tecken på huvudkontorets tilltro till den Microsoft i Sverige.

– Internationellt väljer Microsoft att satsa extra på de marknader man tror kommer utvecklas bäst. Sverige är en sådan marknad, vi ska fortsätta att ta marknadsandelar.

Texten är uppdaterad. I en tidigare version stod det felaktigt att ingen har lämnat säljavdelningen det senaste året.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.