Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Microsoft får kritik – från Microsoft

Publicerad: 28 September 2009, 10:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Microsofts lanseringskampanj för Windows 7 har hånats av tyckare världen över. Nu får mjukvarujätten kritik – från sin svenska affärsområdeschef Stephanie Smitt Lindberg.


I sin blogg skriver Stephanie Smitt Lindberg att hon ”funderar över hur man ens kunnat godkänna en sån här film”.

”Det är ledsamt att behöva stämma in i kritiken men jag är stolt över Windows 7 och vill kunna vara stolt över marknadsföringen vi gör”, fortsätter hon.

I en intervju med It24 utvecklar hon sitt resonemang:

– Man kan säga såhär: vi är ett stort, internationellt bolag. Jag är van vid att det ibland blir kulturkrockar med amerikanskt material, men det här är bara löjligt. Till och med i USA har man reagerat och tycker att det här går över gränsen, säger hon. På frågan om filmen ”verkligen är på allvar” svarar hon: – Jag önskar att jag kunde säga att den inte var det. Men den information jag fått är att det är en riktig reklamfilm, säger Stephanie Smitt Lindberg till It24.

Här kan du se filmen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.