Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Miami gör kampanjsajt åt Specsavers

Publicerad: 3 Maj 2010, 12:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Miami bygger sajten när Specsavers för fjärde året i rad utser Årets glasögonbärare.


Årets glasögonbärare är en modelltävling som Specsavers genomför i nio länder. Den svenska vinnaren utses vid en gala i september, men redan nu kan hugade modeller anmäla sig via kampanjsajten.

Förra året deltog 1000 personer i tävlingen.

– Vi lade ut sajten i lördags och har 30 anmälningar redan nu. Fortsätter det i den här takten kommer vi att få in 1600-2000 anmälningar, säger Hans-Jörgen Brandt, informationschef på Specsavers.

Miami fick i år uppdraget att ta fram tävlingssajten som går i retrostil. Besökarna kan logga in via Facebook Connect och det finns även delningsmöjlighet till Facebook och Twitter. Alla tävlande kan också puffa för sin egen blogg tillsammans med bidraget.

– Retro är helt rätt i år vad gäller glasögon. Våra kärnvärden är tydligt, enkelt och konsekvent och de satte Miami ganska bra.

Spotlight PR, som Specsavers jobbat med sedan årsskiftet, sköter kommunikationen kring tävlingen.

Mediebyrå är Mediacom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.