Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Metro.se fräschar upp sajten

Publicerad: 24 Februari 2011, 14:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Metro.se får en ansiktslyftning - fler och mer dynamiska bilder. Bättre eller sämre? Rösta på dagensmedia.se.


– Det här är en försiktig satsning, men en nödvändig uppfräschning. Vi kommer att fortsätta att utveckla metro.se under året, som del i vår storsatsning online, säger Eric Ljunggren, redaktionschef för Metro online.

Utvecklingsarbetet har letts av Metro International tillsammans med redaktionsledningen för Metro Sverige samt Tomas Lundin, som kommer att arbeta som nyhetsredaktör för metro.se. Designen är gjord av Joakim Bäckman, tidigare art director på Aftonbladet och de senaste åren designansvarig på MSN Sverige. Vilka är de största förändringarna? - Det är väl inga spektakulära nya funktioner det handlar om. Vårt mål är inte att utmana Aftonbladet.se, utan att vara den mest specifika leverantören av relevanta nyheter för vår målgrupp: välutbildade storstadsbor i åldern 18–45. Vi satsar stenhårt på att vara bäst inom våra viktigaste vertikaler: jobb, utbildning och mode.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.