Metro om Dmexco: "Kul att fler är taggade på e-sport"

2018-09-13 13:31  

DMEXCO. Metros publisher Thomas Eriksson är en svenskarna som är på plats på martech-mässan i Tyskland. E-sport och blockchain är två programpunkter som intresserar Metrochefen.

Den digitala marknadsföringsmässan Dmexco är inne på sin andra dag i tyska Köln. 

Mässans över 500 programpunkter spänner över en uppsjö av ämnesområden. Bland annat handlar flera seminarium om olika sätt att använda AI och maskininlärning inom marknadsföring, om GPDR:s påverkan på branschen och applicering av blockchain-teknik. 

Många svenskar är på plats för att inspireras och hämta hem lärdomar som förhoppningsvis kan komma till nytta i den egna verksamheten.

En av dem är Metros publisher Thomas Eriksson, som bland annat fastnat för mediehuset Vice:s dragning om hur de jobbar för att nå sina målgrupper.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt