Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Metro ökade mest i mobilen

Publicerad: 27 Mars 2015, 14:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Metro ökade mest på Kias topp 20-lista över Sveriges mest besökta mobilsajter vecka tolv.


Det är oförändrat på listans tre topplatser från veckan innan. Däremot hoppade SvD:s sajt upp från en sjätteplats till en fjärde och puttade ner hitta.se till en femteplats. SvD hade drygt en miljon besök från unika webbläsare.

Den sajt som ökade mest var Metro. Tobias Eidem är chef för Sveriges Annonsörers KIA-index.

– Veckans största ökning bland mobilsajterna på topp 20 gjorde touch.metro.se med dryga 49 procent, säger han i ett pressmeddelande.

Kristoffer Rengfors är tillförordnad chefredaktör på Metro:

– Vi lyckades fånga publiken bra och ha nyheter folk snackar om med bland annat flera vinklar på solförmörkelsen. Dessutom var det flera av våra artiklar under temat "Viralgranskaren" som fick mycket uppmärksamhet. Bland annat den som avslöjade att Ikea inte alls säljer en regnbågsfärgad kudde vid namn "Putin", säger han.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.