Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Metro och Affärsvärlden bland MSN:s leverantörer

Publicerad: 30 September 2014, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:27

Metro, Affärsvärlden och Vagabond är några av de svenska publicister som ska leverera innehåll till nya MSN.


Ämnen i artikeln:

MSN

Dagens Media har tidigare berättat om Microsofts planer för webbportalen MSN, som blir helt molnbaserad och mobilanpassad. Nu är det klart vilka svenska innehållsleverantörer som ska bidra med innehåll på sajten när den nylanseras.

Metro, Affärsvärlden, Vagabond och King är några av de svenska aktörerna, liksom Arla, TT och Teknikens Värld. Totalt har MSN tecknat avtal med runt 1300 redaktionella innehållsleverantörer, däribland CNN, New York Times och The Guardian. Och fler ska det bli.

– Det här är ett väldigt stort lyft för oss, det är den största satsningen MSN har gjort någonsin. Grundförutsättningen är att vi inte längre är avsändare av innehåll utan fokuserar på teknik. Istället har vi gjort partnerskap med premiumpartners globalt som har redaktionellt innehåll som kärnkompetens, säger Peter Holmlund, nordisk direktör för MSN, till Dagens Media.

Förutom den nya sajten lanserar MSN även nya appar till Windows och Windows Phone 8.1. Under hösten släpps nya MSN-appar även till Ios och Android.

De här är de svenska innehållsleverantörer som samarbetar med MSN: Affärsvärlden, Arla, Auto Motor Sport, Bandysverige, Basketsverige, Feber, Fotbolldirekt, Gaffa, Golfing, Hockeysverige, Improveme, Key TV, King, Manolo, Metro, Recept.se, Reseguiden.se, Rouxbe, Stoppa Pressarna, Svenska Fans, Teknikens Värld, TT Nyhetsbyrån, Utb by Content, Vagabond och Aftonbladets Viktklubb.se.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MSN

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.