Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Metro inleder samarbete med Microsoft

Publicerad: 25 November 2010, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Svenska Metro och Microsoft gör gemensam sak. Tidningen ska stå för det redaktionella innehållet under rubriken ”Utbildning” på MSN.se.


Med start den 1 december kommer allt innehåll under rubriken utbildning på MSN.se hämtas från Metros utbildningssajt Allastudier.se.

Genom partnerskapet får Microsoft ett flöde av färskt utbildningsinnehåll från Metro, som i sin tur får ett trafiktillskott på den egna sajten med hjälp av Microsoft.

– Vi hoppas att det ger stora mängder trafik på vår sajt. Förhoppningen är att få ytterligare mellan 20 000 och 40 000 unika besökare i veckan, säger Andreas Ohlson, vd för Metro Sverige.

Metro har sedan tidigare en överenskommelse med Aftonbladet.se om att leverera utbildningsinnehåll och det här blir ett komplement.

– Vi har redan passerat Studentum som egen sajt under enskilda veckor. Målsättningen med samarbetena är att ta positionen som störst på nätet inom utbildning - en marknad som totalt sett är värd omkring 1 miljard kronor i Sverige, säger Andreas Ohlson.

Metros sajt Allastudier.se hade 32 000 unika besökare i Kia-index senaste mätning.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.