Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Metro är veckans mobilraket

Publicerad: 17 April 2015, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

Metros chefredaktör tror att debattsektionen stod för en stor del av ökningen av Metros unika webbläsare.


Ämnen i artikeln:

Metro

I Sveriges Annonsörers KIA-index över de 100 mest besökta svenska mobilsajterna är det Metros mobilsajt som har gått bäst under vecka 15.

Med 538 824 unika webbläsare ökade sajten sina unika webbläsare med 51,1 procent jämfört med föreående vecka.

– Vi hade en stark vecka, inte minst för vår debattsektion som faktiskt slog rekord och stod för cirka 130 000 unika webbläsare bara den, säger Kristoffer Rengfors, tillförordnad chefredaktör på Metro, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Metro debatt startade i februari och har vuxit sedan dess. Vi är väldigt nöjda med utvecklingen och ser att vi inte minst på Facebook genererar väldigt mycket engagemang jämfört med många andra debattsidor.

Enligt Kristoffer Rengfors var veckans mest lästa debattartikel den som Rebecca Weidmo Uvell skrev om Systembolaget.

Sämre gick det för Sydsvenskans mobilsajt som under vecka 15 förlorade 18,5 procent av sina unika webbläsare jämfört med föregående vecka.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.