Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Meta utvecklar mätningarna – ny metod släpps brett i år

Publicerad: 11 mars 2022, 06:29

Johan Kvist, head of marketing science på Meta, säger att bolaget är mindre av en ”walled garden” idag än för några år sedan.

Foto: Prostock-Studio/ Facebook

Facebook – numera Meta – dras fortfarande med epitetet ”walled garden”. Själva anser Meta dock att bolaget nu är mer transparent än tidigare. ”Med det sagt är vi fortfarande måna om användarnas data och att respektera deras integritet”, säger Johan Kvist, head of marketing science på Meta.
✓ Meta knyter till sig fler tredjepartsleverantörer
✓ Ny teknik för mätning lanseras brett i år
✓ Annonsörerna får leva med underrapportering av antalet konverteringar


Ämnen i artikeln:

MetaFacebookTema: Mätning i mediebranschenCookiesDigitala temaveckor

2016 avslöjade The Wall Street Journal att Facebooks mätmetod blåst upp siffrorna över den genomsnittliga tittartiden på videos med så mycket som 60–80 procent – under två års tid.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev