Digitalt presenteras av:

Mest delade reklamfilmerna under fotbolls-EM

Nike och Volvos reklamfilm med Zlatan är i topp under fotbolls-EM.

Det är Unruly som har tittat på konsumenternas reklamengagemang under det pågående EM-mästerskapet i fotboll.

Enligt mätningen är Nikes reklamfilm ”The Switch” i topp med 335 618 delningar hittills på Youtube och Facebook. Därefter hittar vi Volvos och Zatans ”Prologue” med 61 421 delningar.

– Delningar är ett mått på engagemang – och uppenbarligen engagerar Zlatan både i och utanför Sverige. Volvos höga placering visar att användarna uppskattar den här typen av emotionellt content: här har bilbranschen mycket att lära av Volvo, säger Emma Lundgren, nordisk vd för Unruly, i ett pressmeddelande.

Topp 5 – de mest delade reklamfilmerna under fotbolls-EM

Topp 10 – de mest delade reklamfilmerna under fotbolls-EM

1. Nike "The Switch" – 335,618 delningar

2. Volvo "Prologue" – 61 421

3. Paddy POwer "Scotland's Euro 2016 Anthem" – 47 895

4. Lufthansa "Everybody's fanhansa" – 40 645

5. Mars "#Believe" – 33 631

6. Carslberg "Your seat for a euro seat" – 16 135

7. Licor Beirao "We're sorry Harry Kane" – 14 993

8. Edeka "Das Edeka Anfeuern" – 9 973

9. Beat by Dre "B Ready" – 9 471

10. ITV "Lucky" – 7 679

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-07-07 08.30Uppdaterad 2016-07-07 08.38

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: