Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Mest delade filmerna i mars

Publicerad: 12 April 2012, 03:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:26

”Comviq-Krille” är den mest delade reklamfilmen i sociala medier under mars månad.


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

Varje månad listar dagensmedia.se vilka filmer som delas mest i bloggosfären, samt på Facebook, Youtube och Twitter. Listan tas fram med hjälp av Unruly Medias verktyg Viral Video Chart.

”Comviq-Krille” var även den mest delade filmen under februari. Även Naturskyddsföreningens ”Anti Scampi”, som varit med länge fortsätter att generera intresse.

– Tv-kampanjen som går nu verkar blåsa nytt liv i kampanjen även via nätet, säger Lance Traore, vd på Unruly Media.

1.

Kampanj: Comviq-Krille

Kund: Comviq

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors

Mediebyrå: Mediacom

Shares: 1,754

Youtube visningar: 183,456

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/cJqDdvqzTPY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

2.

Kampanj: Det viktigaste på internet

Kund: Comhem

Reklambyrå: King

Mediebyrå: OMD

Shares: 1,143

Youtube visningar: 168,456

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/OWhd4wnVuFA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

3.

Kampanj: Made of Sports

Kund: Asics

Reklambyrå:  180 Amsterdam

Mediebyrå: OMD

Shares: 456

Youtube visningar: 21,435

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/nnIhICP5PJk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

4.

Kampanj: The Lovinator

Kund: Mer

Reklambyrå: McCann Stockholm

Mediebyrå: IUM

Shares: 363

Youtube visningar: 27,350

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/uBSBZjfr8cs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

5.

Kampanj: Anti Scampi

Kund: Naturskyddsföreningen

Reklambyrå: Bloggbyrån

Mediebyrå: n/a

Shares: 327

Youtube visningar: 90,250 

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/r9u6D2qGwXo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev