Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mejlen - vår mest älskade kanal

Publicerad: 17 December 2010, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

E-post toppar listan över svenskarnas ”älskade mediekanaler 2010”. Men bland unga är det sms som är mest poppis.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Mindshare har frågat 1 000 respondenter i gruppen 18-65 samt 1000 respondenter i gruppen 18-24 om sina favoritmediekanaler.

I gruppen svenskar mellan 18 och 65 år toppar mejlen listan, följt av internet för transaktioner och användandet av sökmotorer.

- Förbluffande nog är det en så pass gammal digital kanal som email som svenskarna känner mest kärlek för. Det är också den kanal som används flitigast av 18-65-åringarna, säger Erik Söderberg, chef för Mindshare Business Planning, i ett pressmeddelande.

De unga har, kanske föga förvånande, annorlunda preferenser.

I topplistan för ”älskade mediekanaler” för svenskar mellan 18 och 24 år är det att sms:a med mobilen som är mest älskat, följt av att använda sökmotorer, samt användandet av Internet för kommunikation.

Just kommunikation verkar vara viktig för respondenterna när de använder mediekanaler. I topp 10-listan för båda grupper hittar man fem kanaler för kommunikation. Information är näst vanligast på listan med två kanaler vardera.

I gruppen 18- 65 år kommer tv på sjätteplats, medan det placeras först på tionde plats på den yngre listan.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.