Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Mediokert räcker inte"

Publicerad: 15 november 2011, 15:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Digitalbyrån Creuna delade med sig av ett antal grundläggande tips och tricks till alla marknadsförare som vill förbättra närvaron på nätet.


Ämnen i artikeln:

Sime 2011

Creuna serverade raka besked och övergripande ledstjärnor under sitt snack på Sime under eftermiddagen.

– Nu är det 2011. En medioker närvaro räcker inte. Du måste vara bättre än dina konkurrenter för att kunna ta vara på alla nya möjligheter i digitala medier, sa Creunas kreativa chef Fredrik Marcus på årets Sime.

Ett råd var att fokusera ännu mer på huvudbudskapet i de digitala kanalerna. Googles sajt har blivit en succé bland annat för att den inte är överlastad med en massa oväsentlig kringinformation utan fokuserar på sökrutan. Så borde också SL göra på sin sajt - lyfta tidtabellsförfrågningen.

– Det gamla budskapet "Content is King" håller fortfarande - men i dag får vi lägga till "Context is president", tillade Martin Deinoff, vice vd för Creuna, från scenen.

Det gäller att vara närvarande i sammanhanget, men också att anpassa innehållet efter det. Tänk på detaljerna i funktionalitet och innehåll - de stärker varumärket. I takt med en ökad konkurrens i digitala medier blir det allt viktigare att skräddarsy marknadsföringen efter användarna och att hushålla med deras tid vid konstruktionen av sajter och appar.

Creuna lyfte förstås även vikten av transparans gentemot kunder och användare - och vikten av att ge sig in i dialogen i sociala medier. "Social" är inte en typ av medium utan en inställning.

Genom att digitalisera, koppla upp och koppla ihop så mycket som möjligt av företagens produkter och tjänster kan kundrelationen förbättras och företagen kan få nya möjligheter att utveckla både produkten och affären.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Sime 2011

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.