Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Medieköpen för första gången över 40 miljarder

Publicerad: 21 februari 2020, 13:09

Medieinvesteringarna passerar under 2019 milstolpen 40 miljarder kronor.

Foto: Henrik Isaksson/IBL

Under 2019 passerade medieinvesteringarna milstolpen 40 miljarder kronor.

Ämnen i artikeln:

IRMMediebyråbarometern

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Tillväxten under 2019 landade på 2,5 procent jämfört med 2018, enligt IRM. Under årets fjärde kvartal låg ökningen på 2,9 procent.

Det innebär att tillväxten på reklammarknaden har mattats av under 2019. Under 2016–2018 låg tillväxten på 6–8 procent per år. Enligt IRM har tillväxten nu återgått till mer normala nivåer.

Som Dagens Media tidigare har berättat minskade medieinvesteringarna via mediebyråerna med 2,9 procent under 2019.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev