Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Medieföretagen tvingas tänka om när världens konkurrensverk tuffar till sig

Publicerad: 31 maj 2021, 10:06

Den tuffare attityden från de nationella konkurrensverken sätter käppar i hjulen för mediehusens förvärvsstrategier, skriver Lars Herlin.

Samtidigt som EU tar sig an amerikanska nätjättar har de nationella konkurrensmyndigheterna också tuffat till sig, konstaterar medieanalaytikern Lars Herlin. Senast är det Schibsteds planer i Norge och England som har stoppats.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

I Norge gick förra veckan både Bonnier och Schibsted på pumpen. Bonnier försökte köpa uppstickareförlaget Strawberry, ett förlag som vuxit snabbt på senare år. Sedan tidigare äger Bonnier 50 procent

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.