Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Mediaplanet till San Fransisco

Publicerad: 23 April 2013, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Mediaplanet fortsätter växa. Det nya kontoret i San Fransisco blir företagets 22:a i världen.


Mediaplanet fortsätter sin globala expansion. Sedan starten 2002 har företaget öppnat 21 kontor. Samtidigt har företagets kärnverksamhet gått från traditionella kundtidningsuppdrag till så kallad "content marketing" eller ämnesspecifik marknadsföring.

– Vår vision är att bli ledande på content marketing inom redaktionell miljö. Vi ser till att ordna en mötesplats för våra läsare och annonsörer via rörligt digitalt eller print, förklarar Mediaplanets vd och grundare Richard Båge för Dagens Media.

Han fortsätter:

– I New York har vi nyligen lanserat produkter med microsajter. Det har fungerat väldigt bra och många av våra amerikanska kunder har efterfrågat vår närvaro på västkusten.

Planerna på att öppna San Fransiscokontoret har funnits under ett halvårs tid och Mediaplanet har redan inlett ett samarbete med två av västkustens största tidningshus, LA Times och San Francisco Chronicle.

– San Fransicokontoret kommer att bli ett fullservicekontor med inledningsvis fyra anställda, men tanken är att vi ska expandera ganska snabbt, säger Richard Båge.

Kontoret i San Francisco blir det fjärde i Nordamerika och det 22:a kontoret globalt. Vd för San Franciscokontoret blir Janel Gallucci, tidigare affärsutvecklare på Mediaplanets kontor i New York.

 

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.