Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

McDonalds tar julkampanjen till mobilen

Publicerad: 28 November 2012, 09:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:03

Efter de första 26 timmarna av McDonalds mobila julkampanj har 42 000 paket delats av användarna.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmOMDMcDonalds

Den mobila delen av kampanjen ”Kompisjul” går ut på att användarna kan dela med sig av julklappar från McDonalds till sina vänner via McDonalds app, som också är kopplad till Facebook.

Paketen postas som länkar på mottagarens Facebooksida, som sedan hämtas ut på närmaste restaurang med hjälp av appen.

– Vi har oftast en digital och mobil aktivering på våra större kampanjer, men denna gång ville vi göra det ännu roligare och lite annorlunda, säger Kajsa Dahlberg, digital marknadschef på McDonalds.

Tre mottagare har varje vecka chans att vinna en Chevrolet under kampanjperioden.

– Vi vill att aktiveringen ska driva till restaurangerna, samtidigt som vi vill skapa engagerande och roliga kampanjer som uppskattas av användarna och som kan spridas vidare.

Målet är att en kvarts miljon paket ska delas under kampanjen, som pågår fram till jul.

Mobilkampanjen är en del av McDonalds julkampanj som också går i tv, print, butik och online.

Bakom kampanjen står reklambyrån DDB Stockholm, Apegroup står för apputvecklingen och mediebyrå är OMD.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmOMDMcDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev